onsdag 16 januari 2013

Lite arbete på gården...

God kväll!!
Idag har jag suttit och pysslat en hel del med bloggen, känns kul om man äntligen kunde få till den som jag vill. Den är fortfarande inte helt färdig, men nu börjar den i alla fall att ta den formen jag vill.


Idag har Diezel och Bamze fått jobba på riktigt. 
Jag fick nämligen för mig att jag skulle flytta om fåren lite. Eftersom husse var iväg och röjde snö så hade jag bara hundarna till hjälp. Eller ja, bara och bara skall jag väl inte säga, det hade blivit betydligt mycket jobbigare om jag inte haft dem och skulle ha behövt klara mig själv.

Vi har får på två ställen i fårstallet och nu skulle jag få ihop alla på samma ställe. Jag tog med Diezel så han fick trycka undan den ena flocken, så jag kunde ha grindarna öppna. Sen gick både Bamze, Diezel och jag runt den andra flocken för att fösa över dem till den andra sidan.

Idag fick Diezel lov att ta till lite skall till hjälp, det var nämligen en liten bagge som var mycket vrång och försökte anfalla dem. Men han vek ner sig och tillslut flöt det på och vi fick ihop alla i en enda stor flock.
Vi öppnade upp grindarna så fåren kunde få komma ut i en liten rastfålla, de såg mycket belåtna ut när de fick njuta av detta vackra vinterlandskap.

Nu är det dags för kvällsmat.
Ha det gott önskar jag och mina fyrbenta vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar