torsdag 17 januari 2013

Tankar inför 2013


Jag har funderat lite över vad jag tänkt att vi skall göra under 2013.
Jag vill inte bygga upp en massa stora mål och krav. Men lite tankar om vad vi skall pyssla med under året har jag i alla fall.

Planerna vi har i nuläget att se fram emot är ju att gå ett par kurser och åka på Örebro Hundsällskaps Läger, jag tycker ju att det vore himla kul om vi lyckas ta oss iväg på en vallningshelg i sommar igen.
Sen tänkte jag att jag i första hand skulle försöka koncentrera mig på att göra det som hundarna tycker är allra roligast.


Vad jag skulle vilja med Diezel under 2013:

Träna en hel del Rallylydnad och starta vår första tävling tillsammans.
Komma igång med viltspår och göra ett anlagstest.
Valla en massa hemma och gå ytterligare nån vallningskurs.
+ en massa rolig aktivering och träning i form av spår, sök och agillity.


Vad jag skulle vilja med Bamze under 2013:

Träna massor och gå ytterligare en rallylydnadskurs, samt komma igång och tävla tillsammans.
Börja med vallningsträning och min förhoppning är att åka iväg och göra ett vallanlagstest.
Gå en tävlingslydnadskurs.
Ta oss iväg på 1 utställning.
Testa på viltspår och se vad han tycker om det.
+ en massa rolig aktivering och träning i form av spår, sök och agillity.
 

 För egen del så är det att att komma igång och skriva lite träningsdagbok och så skulle det ju inte skada att få upp konditionen både på mig själv och hundarnas. Mitt enda riktiga mål som jag satt upp inför det här året är att övervinna mina hjärnspöken och våga mig ut på min allra fösta tävling.


Om det är någon som är in här och läser så får ni gärna lämna en kommentar och dela med er av vad ni har tänkt pyssla med under 2013.

Ha det fint.
Kramar Ida och långnäsorna

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar