söndag 17 februari 2013

Längtan...


Idag känns som en sån där ruggig vinterdag och snöflingorna bara virvlar ner från himlen. Det känns som att det räcker med det där vita guldet nu och våren får gärna börja anlända. Vi längtar efter barmark och på att få ge oss ut i spårskogen igen. 
Vi hade lite tur för några veckor sedan när snön nästan hade smält bort. Då passade jag på att lägga varsinna spår åt killarna i kohagen. Den gången blev det lite blandade svårigheter, eftersom underlaget varierade från frostigt gräs till snöskare. 
-Men båda grabbarna löste sin uppgift och var mycket nöjda efteråt.

Men nu när vädret är som det är så får vi väl lägga lite träning inomhus. 
Igår var vi faktiskt iväg med träningsgänget till Kristinehamns hundcenter, en 170 kvadrat´s inomhushall med "konstgräs". Vi var 6st som skulle träna, det funkade bra, men jag kände nog att det blev lite i trängsta laget, 3st hade nog varit mer lagom.

De andra körde lite lydnad och jag hade plockat med lite rallyskyltar. I efterhand inser jag att det hade varit bra om jag hade bestämt mig lite innan vilka moment jag verkligen skulle tränat på. Jag kände mig inte alls särskilt strukturerad, jag blandade vanlig lydnad med rallylydnad hej vilt. Men det var kul att komma iväg en stund och nu vet jag till nästa gång hur jag skall försöka lägga upp träningen om vi åker dit igen.

Nu börjar klockan bli dags att ta sig ut med grabbarna.
Hoppas att ni som fortfarande gillar vintern får en fin dag.
Vi skall göra vårt bästa för att gilla läget...

Kramar Ida

2 kommentarer:

  1. Hej, ville bara lämna ett litet tassavtryck från oss. Hittade hit från colliesidan på FB. Vilken fin blogg, fina bilder både här och på din andra sida. Inte konstigt att det blir fina bilder på två vackra killar. Själv har vi också en blogg men just nu är vi inte så värst aktiva men vill ni kolla in vem vi är så är ni välkommna in. Hälsningar Lisa och pojkarna

    SvaraRadera
  2. Innan det blir barmark lär det dröja många månader tyvärr. Tur att ni har möjlighet att träna inomhus

    SvaraRadera