söndag 31 mars 2013

Födelsedagsbarnet har fått en kurs i present...


För lite drygt en vecka sedan fyllde min lilla underbara colliepojke år!!! 
Tänk att tiden går så fort, den 22 mars för två år sedan föddes denna lilla goding.

Jag är så otroligt glad över att jag följde med och "tittade" på denna valpkull 
och att den där gooa lilla kraglösa valpen fick flytta till just mig. 

I denna hund har jag fått allt jag kan önska mig...
...En riktig livsnjutare, som är lekfull, social, nyfiken och orädd, som hänger med på allt och som aldrig tackar nej till ett träningspass - precis som en collie skall va :o)

Jag kommer alltid att vara evigt tacksam Marie-Louise Muhr för att du "lurade" med mig till V-ås den där dagen för snart 2 år sedan
och TACK snälla Ann Loklint för att du sålde världens underbaraste hund 
till just mig!!
Födelsedagen bjöd på paketöppning och en massa bus.


Den riktiga födelsedagspresenten kommer han att bli varse om idag. 
Vi skall nämligen iväg på en tvådagarskurs i rallylydnad med inriktning på tävling.

Kursens upplägg för dessa dagar ser ut som följande:

Söndag 31/3:
10:00 Fika med presentation
11:00 Göra entré - Startrutin
12:00 Lunch
13:00 Attitydsträning
14:30 Fika & Teori, koncentration
15:00 Koncentrations övningar
15:30 Momentträning,
17:00 Avslut

Måndag 1/4:
9:00 Störningsträning
10:00 Uthållighet/belöningsteknik – teori & praktik
12:00 Lunch
13:00 Tävling med filmning
14:00 Genomgång av film och fika
15.30-16.00 Avslutning

Det känns som att det kommer att bli två intensiva men mycket givande dagar och jag har sett fram emot denna kurs sedan i höstas. Jag tror att Bamze kommer vara lika nöjd som mig när dessa två dagar är över...

-Ha en fortsatt fin påskhelg!! 
Det tänker vi ha i hundarnas tecken.
Kramar Ida & colliepojkarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar