fredag 24 maj 2013

Träning V 21

Under veckan var min tanke jag att jag skulle träna en liten stund varje dag. 
Men det blev kanske inte riktigt som jag tänkte mig. 
Vi har i alla fall gjort lite apporteringsövningar/gripövningar med olika leksaker och tränat ett par gånger på hoppet. 

Torsdag den 23/5 skulle vi ju ha Examen på vår lydnadskurs :)

Så i tisdags tvingade vi med oss husse ut, för att köra igenom alla momenten. 
Han fick kommendera oss och det har han inte gjort för sista gången. Vad nyttigt det är att bli kommenderad under linförigheten.
Alla momenten kändes faktiskt riktigt bra:
 
Bamze kändes med och allert i linförigheten.
Här skall vi träna mer på längre sträckor

läggandet sa jag Ligg (och tror att jag visade lite lite med vänster hand). Jag stövlade iväg och när jag vände mig om så låg han så fint. 
Här får vi fortsätta med tempot och även försöka jobba bort det lilla handtecknet som är kvar. Och något som vi behöver träna mycket på är snabba uppsättanden, då jag ofta får ta till ett dubbelkommando.

Inkallningen gick bra, kunde önska bra mycket mer tempo. Nöjd över att han fick till en fin vänsteringång. 

Ställandet kändes oxå mycket bra. Här behöver vi jobba bort kroppen och handen i små små steg. Men han står mycket fint. Vill även få till ett snabbare sättande.

Apporteringen gick bra. Är nöjd över att han faktiskt sträcker sig fram och griper den själv. Men här krävs mer och mer träning och nu känns det som att han slarvar och inte håller lika fint längre.

Hoppet gick kanon :)
Jag sa Bamze hopp. Han hoppade och gick runt mig och satte sig fot. 
Här skall vi jobba bort dubbel kommandot och även bestämma oss för vilken ingång vi skall ha.
I nuläget lutar det åt att jag tänker träna in vänsteringången.

 /Ida
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar