lördag 15 juni 2013

Snart tävlingsdax...

Husse och hundarna ligger och grisar i sängen, medan matte sitter och börjar bli nervös. 
Ja nu är det snart dags för vår tävlingsdebut i fortsättningsklassen i rally. Nu är det helt plötsligt 15 nya skyltar att plugga in och så skall man gå banan utan koppel. Så det blir lite nytt för oss.

Kl 14,00 idag startar banvandringen. Jag har anmält oss till två tävlingar som kommer att gå parallellt med varandra, så vi får väl se hur det kommer att gå. Jag blir lite extra nervös av att Bamze och jag fick startnr 1.
Men men, det går som det går. Det viktigaste jag skall tänka på är att vi skall gå in på banan och ha kul tillsammans och försöka få till en så bra känsla som möjligt.


Här om kvällen badade vi Diezel. Riktigt välbehövligt! Han fäller som bara den, men nu är han i alla fall ren och go i pälsen. Han hatade oss under den tiden och såg ut ungefär som att han skulle dö. Det finns nog ingen som kan se så fruktansvärt bekymrad ut som Diezel när han blir badad. Det var bättre att bli fönad. Och när han sen var helt färdig såg han så mallig ut :)

Nu skall jag gå upp och väcka husse och colliepojkarna. 
Dax att käka frukost, förbereda matsäcken och packa bilen. Undra vad man skall ha för kläder idag.
Det ser ju så fint ut nu, men jag packar nog ner regnstället också för säkerhetsskull.

Önskar mig själv och killarna lycka till idag.

Ha det så gott.
Kramar Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar