söndag 4 augusti 2013

Rallylydnadstävling...

Elskilstuna 7/7-2013
 

Dagen tillbringades tillsammans med colliepojkarna, min älskling, lilla K, Ann med mor och hundar.

 Mycket folk och mycket hundar gjorde matte fruktansvärt ofokuserad och jag hade svårt att ladda och få till den rätta känslan. Så denna dag blev det lite blandad kompott.

Detta var banan.


 Jag är så tacksam för det tidiga startnumret Diezel och jag fick. Det blev inte nån av våra bästa rundor, men det kändes som att det gick ok och ändå bättre efter att jag hade tittat på filmen. 

Bamze hade startnr 20, han gick bra första delen av banan, men sen var det alldeles för mycket störningar runt omkring, är ganska säker på att det var löptikar som ställde till det för oss denna gång. Bamze pep, gnällde, var ofokuserad, jag fick ingen kontakt och han nosade lite överallt.



När Ann skulle köra med Mio, visade det sig att även han blev fruktansvärt störd av alla snygga och väldoftande tikar som varit inne på och runtomkring banan.

 

Det blev lång väntan på prisutdelningen...

...men till slut visade det sig att Diezel och jag blivit godkända och att vi hade plockat hem ytterligare ett kvalificerat lopp i fortsättningsklassen, med 82p :o). 

Med Bamze fick jag endast ihop 68p, där 21p avdrag var på sista skylten. Matte gjorde sig dessutom skyldig till 10p av dessa genom att gå fel. Kändes dock rättvist att vi inte klarade oss denna dag, med tanke på att det var den absolut sämsta rundan jag och Bamze gjort tillsammans.
Så det var bara att bita ihop och sikta in sig på nästa tävling och köra igen... 

Jag är i alla fall såå glad och otroligt stolt över min äldsta kille, tänk att han plockade hem sin nya titel före brorsan.

Får jag lov att presentera min vackra prins, som från och med 7/7 kan kalla sig 
RLD-N RLD-F Mild-Kachinas Black Eagle "Diezel", efter sitt tredje kvalificerade lopp i rallylydnadens fortsättningsklass. 

Foto: Sandra Kuru Näslund. -Stort tack Sandra för de fina bilderna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar